Almás pite

Fruzsi kérdezte, de hátha mást is érdekel, itt az almás pite receptje.:) (Az eredeti innen, ezt módosítottam.)

Hozzávalók

A tésztához
20 dkg teljes kiőrlésű liszt
20 dkg teljes kiőrlésű zabliszt
20 dkg fehér liszt
1 csomag sütőpor
1 csipet só
6 dkg xilit
2 db egész tojás
20 dkg kókuszzsír (olvad állapotban)
2 dl görög joghurt

(A fehér liszt helyett persze lehet csak teljes kiőrlésű liszttel is csinálni, én úgy is csináltam már, meg így is. Mindenhogyan nagyon finom lett.:)

A töltelékhez
2 kg alma
fél citrom leve
2 ek fahéj
2,5 ek xilit

A sütőt melegítsük elő 180 fokra. Egy nagy gáztepsit béleljünk ki sütőpapírral.


Keverjük össze a száraz hozzávalókat, majd adjuk hozzá a tojást, kókuszzsírt és görög joghurtot. Alaposan gyúrjuk össze (egy rugalmas tésztát kell kapjunk), majd tegyük hűtőbe (kicsit megszilárdul, utána újra át kell gyúrni, hogy visszalágyuljon).
Az almákat reszeljük le, nyomjuk ki a levét, adjuk hozzá a fahéjat, a fél citrom levét, a xilitet és keverjük össze.

A tésztát vágjuk két részre, nyújtsuk ki a tepsi méretére. Fektessük a tepsibe, tegyük rá az almát, majd tegyük a tetejére a másik kinyújtott tésztát.

A tetejét kenjük meg tojásfehérjével, és alaposan szurkáljuk meg villával.

Előmelegített sütőben kb. 30 perc alatt készre sütjük, míg szép, világosbarna színt kap. 


Megjegyzések

  1. Köszi! Én is kipróbálom. ;-)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen! Már most éppen bent van a sütőben egy mákos-almás kevert, de még a héten kipróbálom ezt is :)

    VálaszTörlés
  3. Az előbb végre megsütöttem, baromi finom lett és már langyosan tudtam szeletelni (a teljes hűlést nem bírtam kivárni, annyira jó illata volt) :D Annyit variáltam rajta, hogy teljesen zabliszt és teljes kiőrlésű tönkölyliszt keverékből csináltam, a xillitet pedig a tésztában és a töltelékben is natur almapürével helyettesítettem. Ja és a töltelék alá szórtam egy kis darált diót, mert már el kellett használni :) Köszönöm még egyszer!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mások úgyis jobban tudják

Reklám után

Január, február, itt a nyár!